THE MYTHIC THEMES, STRUCTURES AND SYMBOLS IN ENGLISH BAROQUE NOVELS

Автор(и)

  • M. ZUIENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2490.2018.29.191233

Ключові слова:

бароко, міф, міфопоетична парадигма, символ, роман

Анотація

У статті розглянуто особливості імплементації міфоматеріалу в англійському бароковому романі.
Досліджено основні наративні стратегії в романі «високого бароко» на прикладі твору Дж. Маккензі «Аретіна» (1660). Зв’язок галантногероїчних романів з античністю пояснюється інтересом освічених аристократів до давньої історії, а також розумінням людської природи в XVII ст. як константи й репрезентація Британії як спадкоємниці культури Давнього Риму. Основним концептом галантногероїчного роману є героїзм, який репрезентується у творі через міфопоетичну наративну стратегію героя.
Життя людини представлене в романі алегорично як вертикальний рух (“yet shall never climb to Heaven” – ще ніколи не сягнули Небес), земне життя уподібнюється календарному циклу.
На перший план в імплементації міфоматеріалу виходить мовний рівень: складна асоціативнометафорична структура образів, словесна гра, звернення до константних символів. Загалом міф у бароковому романі функціонує не лише як ремінісценція, алюзія, але й є протоструктурою, до якої звертається автор задля моделювання світу, міфологічний шар, об’єднаний з фактом творення міфологізованої текстової дійсності.

Посилання

Burrow, C. (2013). Shakespeare and Classical Antiquity. Oxford : Oxford University Press.

Coupe, L. (2009). Myth. Abingdon : Routledge.

Kennedy, G. A., Norton, G. P. Renaissance, (1989). In The Cambridge History of Literary Criticism (Vol.3). Cambridge : Cambridge University Press.

Mackenzie, G. (1660). Aretina; or The Serious Romance. Written Originally in English. Retrieved from: https://quod.lib.umich.edu/e/eebo/A50450.0001.001/1:22?rgn=div1;view=fulltext

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Літературознавство