Символіка дитинства в художньому світі роману Юстейна Ґордера «Помаранчева дівчинка»

Автор(и)

  • R. KOKHAN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2490.2016.23.164581

Ключові слова:

символіка дитинства, хронотоп, нарація, герменевтичне коло, рецептивно-інтерпретаційна екзистенція, особистісна рецепція, художній простір, Ґордер Юстейн

Анотація

Одним з актуальних питань сучасного літературознавчого дискурсу є компонент дитинства у творенні художнього простору твору. Доцільно, на нашу думку, дефініювати компонент дитинства як елемент художнього світу, адже для повної рецепції художнього твору важливо усвідомити двоїсту природу дитинства: з одного боку, це «вихідна точка», намір автора при написанні твору, з другого – це ціль автора, те, до чого він приходить (уже разом із читачем) наприкінці твору. Тож дитинство як художній елемент є важливим як для конструювання часопросторових та смислових зв’язків у тексті, так і для рецепції та тлумачення сенсу твору. Питання дитинства та дитини у літературному творі є суперечливим за своєю природою: з одного боку, все, що стосується дітей, насичене, на перший погляд, позитивом, проте саме через використання світу дитинства автор уможливлює порушення дуже складних філософських та світоглядних питань, на які почасти неможливо дати (однозначну) відповідь.

Посилання

Gorder Yu. Pomarancheva divchynka / per. z norv. N. Ivanychuk. Lviv : Litopys, 2005. 152 s.

Zubrytska M. Homo legens : chytannia yak sotsiokulturnyi fenomen. Lviv : Litopys, 2004. 352 s.

Saliuk B. Perpetum mobile dytiachoi literatury: typolohiia tradytsiinykh obraziv dytyny-beshketnyka : monohrafiia. Donetsk : LANDON-XXI, 2013. 216 s.

Slavova M. Popeliushka literatury. Teoretychni aspekty literatury dlia ditei. K. : 2002. 81 s.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Літературознавство