«ВБИТИ ПЕРЕСМІШНИКА» ГАРПЕР ЛІ ЯК РОМАН ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • T. КUSHNIROVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2490.2017.26.191839

Ключові слова:

Гарпер Лі, американська література, мотив, хронотоп, наратив, стиль, домінанта, літературна традиція

Анотація

У статті проаналізовано ознаки роману виховання у творі «Вбити пересмішника» американської письменниці ХХ століття Гарпер Лі. Метою статті став усебічний аналіз жанрово-стильових особливостей роману: простежується жанровий зміст, аналізуються жанрові і стильові домінанти, основні мотиви. Особливе місце при аналізі відводиться дослідженню хронотопів твору, які у структурі роману, об’єднуючись, виформовують загальний хронотоп, який впливає на жанрову модифікацію твору. Наратор описує родину, котра не вписується у межі суспільної моралі, проте така іншість призводить до прозріння і внутрішньої гармонії. Головні герої під дією внутрішніх та зовнішніх чинників проходять певний етап становлення, що передбачає усвідомлення власного «я» та свого місця в суспільстві. Герої долають безліч випробувань (утрата ілюзій, соціальна несправедливість, расова нерівність, моральні протиріччя, внутрішньосімейні проблеми), що символізують певну ініціацію особистості, котра досягає «очищення». Роман насичений екзистенційними мотивами, що втілюють загальнолюдські цінності: мотиви добра, зла, ненависті, самотності, дружби, справедливості, толерантності та ін. У романі вбачається тенденція до ліризації, що підсилює особистісний початок у його розвитку, автор часто зливається з героєм, утворюючи конструктивний тандем, що увиразнює голос дієгетичного наратора.

Посилання

Bahtinб M. (1979). Jestetika slovesnogo tvorchestva [Aesthetics of verbal creativity]. Moskva: Iskusstvo [in Russian].

Volkov, A. (2001). Leksykon zahalnoho ta porivnialnoho literaturoznavstva [Lexicon of general and comparative literary criticism]. Chernivtsi: Zoloti lytavry [in Ukrainian].

Li, H. (2015). Vbyty peresmishnyka [To Kill a Mockingbird]. Kyiv: KM Publishing [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Літературознавство