ТВОРЧІСТЬ ВІЛЬЯМА МЕЙКПІСА ТЕККЕРЕЯ В НАУКОВОКРИТИЧНІЙ РЕЦЕПЦІЇ

Автор(и)

  • A. CHYZHEVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2490.2018.29.191292

Ключові слова:

Вільям Мейкпіс Теккерей, науково-критична рецепція, роман, реалізм, натуралізм

Анотація

У статті репрезентовано науково-критичну рецепцію творчості англійського письменника В. М. Теккерея в Україні та за кордоном. Творчість В. М. Теккерея привертала увагу з боку письменників, критиків і науковців уже за життя митця. Протягом XIX–XX ст. сформувався значний контент науково-критичної рецепції спадщини В. М. Теккерея. Цьому сприяло активне видання творів письменника, а також його переклади різними мовами світу. У переважній більшості
праць про В. М. Текккерея встановлено зв’язок спадщини митця з «вікторіанською» добою та її соціально-економічними проблемами. Активний інтерес до творчості В. М. Теккерея простежено в 1960-ті
роки, а також від 1990-х років до початку XXI ст. У сучасний період на дослідження спадщини В. М. Теккерея впливають новітні підходи та методи, що дають можливість переосмислити традиційні погляди. Це також дозволяє накреслити основні напрями дослідження творів В. М. Теккерея у XXI ст., осмислити поновому, з урахуванням передових методологічних підходів, динаміки реалізму XIX ст.

Посилання

Avramenko, E. Y. (1987). Khudozhestvennwi ystoryzm romana U. M. Tekkereia «Iarmarka Tshcheslavyia» у detal ys-torycheskoho koloryta [Artistic historicism of the novel "Vanity Fair" by W. Thackeray and its detail of historical colouring]. Fylolohycheskye пайку [Philological sciences], 5, 75-79 [in Russian].

Burch, M. H. (1982). The world is a looking-glass. Vanity fair is a satire, Vol. 15 (3), 265-279.

Carlisle, J. (1981). From Henry Esmond to The Virginians. The Loss of Faith In The sense of an audience: Dickens, Thackeray and George Eliot at midcentury, (pp. 142-165). Brighton: Harvester press.

Daleski, H. M (1987). Strategies in Vanity Fair». In Harold Bloom (Ed.). Modem Critical Interpretations: William Makepeace Thackeray's Vanity Fair, (pp. 121-148). New York: Chelsea House Publishers.

Dovgopol, В. C. (1973). Istoricheskaia tenia v tvorchestve U.M.Tekkereia 1830-40-kh godov [Historical theme in the works of W. Thackeray in the 1830-40s]. (PhD diss.). Kiev [in Russian].

Franko, I. Ia. (1976). Intematcionalizm і natcionalizm u suchasnikh literaturakh [Internationalism and nationalism in modem litarutures]. In I. Ia. Franko. Zibrannia tvoriv[Franko I. Collection of works], (Vol. 31), (pp. 133-144). Kiev: Naukova dumka [in Ukrainian].

Franko, I. Ia. (1976). Temne tcjarstvo [Темне царство]. In I. Ia.

Franko. Zibrannia tvoriv [Franko I. Collection of works (Vol. 26), (pp. 131-152). Kiev: Naukova dumka [in Ukrainian].

Glendinning, V. (1999). All is Vanity and «Vanity Fair» is all. Spectator, Vol. 283, 49-50.

Hagan, J. (1972). «Bankruptcy of His Heart»: the Unfulfilled life of Henry Esmond. Ninetheenth-Century Fiction, 3 (27), 293-316.

Harden, E. F. (1973). Esmond and the search for Self. The yearbook of English studies, 3,181-195.

Harden, E. F. (1967). The Discipline and Significance of Form in Vanity Fair. PMLA, 82, 530-541.

Harden, E. F. (1995). «Vanity Fair»: A novel without a hero. N.Y.: L.: Tvvayne.

Lemer, L. (1995). The Unsaid in «Henry Esmond». Essays in criticism. A quarterly journal of 1 it. crit, XLV, № 2,141-157.

Lester, J. A. (1954). Thackeray's Narrative Technique. PMLA, 69, 392-409.

Levine, R. A. (1976). The Victorian Experience: The novelists: Ohio University Press.

Loofbourow, J. (1964). Thackeray and the form of Fiction. N.Y.

Lougy, R. E. (1987). «Vision and Satire: The Warped Looking Glass in Vanity Fair». Modern Critical Interpretations: In Harold Bloom (Ed.). William Makepeace Thackeray's Vanity Fair, (57-82). New York: Chelsea House Publishers.

Maslova, M. A. (1998). Roman U. M. Tekkereia «Istoriia Gettri Esmonda» v kontekste khudozhestvennykh iskanii epokhi [The novel '‘The History of Henry Esmond "by W.Thackeray in the context of the epoch artistic quests]. (PhD diss.). N.-Nov-gorod [in Russian].

Mediantcev, I. P. (1959). Satiricheskieobrazy proizvedenii Tekkereia pervogo perioda tvorchestva [Satirical characters in W.Thackeray's works during his first period of creation]. Iaroslavl [in Russian].

Miller, J. H. (1968). The form of Victorian fiction. Thackeray, Dickens, Trollope, J.Elliot, Meredith and Hardy. London: University of Notre Dame Press.

Peck, J. (1994). Middle-class life in «Vanity Fair». English, 43 (175), 1-16).

Plavutcka, I. R. (2007). SuspUno-politichna satira 1. Franka ta V.Tekkereia: tipologiclmi vidpoiidnosti [Social-political satire of I.Frankoand W.Thackeray: typological correlationsJ. (Extended abstract of PhD diss.). Temopil [in Ukrainian].

Sarukhanian, L. P. (1989). Istoricheskii roman U.M. Tekkereia [Historical novel of W.Thackeray]. In U.Tekkerei. Istoriia Genri Esmonda [Thackeray W. "The History of Henry Esmond], (pp. 461-470). Moskva [in Russian].

Shaitanov, I. O. (1986). Snachala byla parodiia [There used to be a parody]. In U. M. Tekkerei. larmarka Tshcheslaviia [Thackeray W. The Vanity Fair], (pp. 7-39). Moskva [in Russian].

Sokhan, A. M. (1964). Romany Tekkereia o sovremennosti («larmarka Tshcheslaviia», «Istoriia Pendennisa», «Niukotny») [Thackeray's novels about contemporaneity («The Vanity Fair», «The History ofpendennis», «The Newcotnes»)]. (Extended abstract of PhD diss.). Moskva [in Russian].

Tcmyg, I. N. (1966). lazykovye sredstva satiry i iumora v romane «larmarka Tshcheslaviia» [Language satire and humor means in the novel "The Vanity Fair"]. (Extended abstract of PhD diss.). Leningrad [in Russian].

Umov, M. V. (1986). Uiliam Meikpis Tekkerei i ego «larmarka Tshcheslaviia» [W.M.Thackeray and his "The Vanity Fair"]. In M. V. Urnov. Vekhi traditcii v angliiskoi literature [Milestones of the traditions in the English Literature], (pp. 141-156). Moskva [in Russian].

Vakhrushev, B. C. (1975). «Obrazy teatra» v «Iarmarke Tshcheslaviia» Tekkereia [ "The image of the theatre " in "The Vanity Fair" by W. Thackeray]. In Problemy realizma vzarubezhnoi literature XIX-XX vekov [The problems of realism in the foreign literature if XIX-XX cent.], (pp. 3-19). Saratov [in Russian].

Vakhrushev, B. C., & Sokolianskii, M. G. (1978). Tekkerei - kritik Fildinga [ Thackeray as a critic of Filding]. In Problemy razvitiia realizma v zarubezhnoi literature XIX-XX vekov [The problems of the development of realism in the foreign literature of the XIX-XX ceturies], (pp. 55-70). Kiev; Odessa [in Russian].

Vekselman, V. M. (1988). Tvorchestvo Tekkereia 50-kh godov XIX veka i problema istorizma [Th creativity of W.Thackeray in the 50s XIX eexacentury and the problem ofhistirkism]. (PhD diss.). Moskva [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

CHYZHEVSKA, A. (2020). ТВОРЧІСТЬ ВІЛЬЯМА МЕЙКПІСА ТЕККЕРЕЯ В НАУКОВОКРИТИЧНІЙ РЕЦЕПЦІЇ. Філологічні науки, (29), 60–67. https://doi.org/10.33989/2524-2490.2018.29.191292

Номер

Розділ

Літературознавство