ЕСТЕТИЧНІ ПОГЛЯДИ Б. ШОУ В СТАТТІ «КВІНТЕСЕНЦІЯ ІБСЕНІЗМУ»: ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2490.2017.27.191672Ключові слова:
Б. Шоу, Г. Ібсен, «Квінтесенція ібсенізму», «нова драма», інтертекстуальність, традиція, новаторство, реалізм, модернізмАнотація
У статті розглянуто естетичні погляди англійського драматурга Б. Шоу, сформульовані в його програмній статті «Квінтесенція ібсенізму». На підставі розгляду оригінального тексту статті англійською мовою нами було виявлено джерела й літературно-мистецькі явища, які привернули увагу критика (художня специфіка «нової драми», творчість Г. Ібсена, А. Стріндберґа, В. Шекспіра, Ч. Діккенса та ін.). Провідними формами інтертекстуальності в статті «Квінтесенція ібсенізму» є пряме й опосередковане цитування; зіставлення; аналіз (твору або його компонентів), авторська інтерпретація окремих образів, сюжетів, мотивів; алюзії та ремінісценції; художньо-критичний коментар. Установлено, що головною ідеєю статті є необхідність зображення реального життя модерними засобами, серед яких важливу роль відіграють внутрішня дія, психологічний підтекст, символіка тощо.
Посилання
Merkulova, M. G. (2013). The English “New Drama” in the 19th-20th centuries: Development of the National Model of Drama [The English “New Drama” in the 19th-20th centuries: Development of the National Model of Drama]. Vestnik TGGPU, 2 (32), 157-160 [in Russian].
Merkulova, M. G. (2011). “New Drama” [“New Drama”]. Novyi philologicheskiy vestnik, 2, 122-126 [in Russian].
Pavlov, M. (1999). The Shaw Phenomenon for Ukrainian Readership [The Shaw Phenomenon for Ukrainian Readership]. Vsesvit, 11-12, 63-69 [in Ukrainian].
Archer, W. (1923). The old Drama and the New. London: W. Heinemann.
Bauman, Z. (1995). Legislators and Interpreters: on Modernity, Post-modernity and Intellectuals. Oxford: Polity Press.
Bentley, E., & Gilman, R. (1987). Bernard Shaw. In The Playwright as Thinker: A Study of Drama in Modern Times, Fourth Edition (pp. 137-157). University of Minnesota Press. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/10.5749/j.ctttv11j.10.
Crawford, F. (1982). Bernard Shaw’s Theory of Literary Art. The Journal of General Education, 34 (1), 20-34. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/27796888
Dietrich, R. (1995). Shaw and Yeats. Two Irishmen Divided by a Common Language. Shaw, 15, 65-84. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40681413
Gibbs, A. M. (2001). A Bernard Shaw Chronology. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave. 10. Hornby, R. (2004). Ibsen Triumphant. The Hudson Review, 56 (4), 685-691. doi:10.2307/3852968.
Salter, W. (1908). Mr. Bernard Shaw as a Social Critic. International Journal of Ethics, 18 (4), 446-458. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/2376799
Shaw, B. (1913). The Quintessence of Ibsenism: Now Completed to the Death of Ibsen. New York: Hill and Wang.